top of page

מפגש חברים יוני 2017- "ביקור בארכיון האופנה והטקסטיל על-שם בנט ופאולין רוז"


בית התפוצות

מפגש החברים לחודש יוני 2017 נערך בארכיון האופנה והטקסטיל על-שם בנט ופאולין רוז"- אחד ממכוני המחקר של "שנקר".

קצת על הארכיון:

ארכיון הטקסטיל והאופנה על-שם בנט ופאולין רוז מכיל אוסף עשיר ונדיר של פריטי לבוש מאירופה ומארצות הברית מהמאה ה-19 ומהמאה ה- 20, כמו גם אביזרי אופנה, בגדים אתניים ובדים עתיקים ומודרניים מרחבי העולם. אלו מקוטלגים, מתועדים ונשמרים בחלל אחסון מיוחד ובתנאי אקלים מבוקרים, כנדרש על פי התקן המוזיאוני.

הארכיון צמח מאוסף שנתרם על ידי המכון הטכנולוגי לאופנה בניו-יורק בשנות ה-80 של המאה ה-20 וברבות השנים הוא גדל והתרחב ונוספו לו פריטים רבים מתקופות שונות.

עניין מיוחד נתון בארכיון שמור ל"אוסף ארץ-ישראל" הייחודי, המכיל פריטי ביגוד ואביזרים שיוצרו ונלבשו בארץ-ישראל מאז סוף המאה ה-19, כמו גם לאוסף קטן של ומרשים של טקסטילים ארכיאולוגיים.

הארכיון משמש כמרכז למידה ומחקר היסטורי ותרבותי רב-ערך ועומד לרשות סטודנטים, בוגרים, מעצבים וחברי סגל. לעתים קרובות משתמשים מרצים בפריטי לבוש וטקסטילים השמורים בארכיון בכדי להדגים מקרוב נושאים הקשורים לעיצוב הבגד, כמו גם את ההקשר החברתי, הטכנולוגי והתרבותי בו הוא נוצר. בתוך כך, שיעורים מיוחדים נבנים על-פי דרישות המרצים להעברת נושאים שונים, כמו היכרות עם תקופה ספציפית בתולדות הלבוש/הטקסטיל, טכניקות עיצוב אופנה ועיצוב בד והבנת מקורות השראה לעיצוב עכשווי.

בביקור שוחחנו עם מנהלת הארכיון- טל גרנובסקי-אמית על האתגרים בשימור האוסף והטיפול בו וכן ביקרנו בארכיון עצמו.

למידע נוסף על הארכיון:

Recent Posts
Archive
bottom of page